Markkinointi
Kirjat markkinoinnista
Kirjat markki-noinnista
Korkiakoski: Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus – Uusi aika, uudenlainen johtaminen
Keskustelu asiakaskokemuksen ja henkilöstökokemuksen ympärillä on elänyt voimakkaasti viime vuosina. Teemoja on käsitelty pääasiassa erillään, eikä kokonaisvaltaista näkökulmaa ole tarjottu. Tässä kirjassa Korkiakoski esittelee, miten
Saarelainen: Muotoilua meillekin! – Muotoilu-ja brändiopas yrittäjille
Hyvä muotoilu tuo asiakkaalle lisäarvoa paremmilla tuotteilla ja palveluilla. Asiakas on valmis maksamaan mieluisasta tuotteesta korkeamman hinnan. Hyvät tuotteet ja palvelut luovat osaltaan yrityksen laatubrändiä.
Lahtinen, Pulkka, Karjaluoto & Mero: Digimarkkinointi
Digitaalinen markkinointi on kriittinen osa liiketoimintaa: sen onnistuminen määrittää myynnin onnistumisen, joka puolestaan määrittää yrityksen kasvutahdin. Nyt minulla on kädessäni runsaasti alleviivattu täysin ajantasainen teos
Rubanovitsch: Stop-myynti: Pysähdy myymään
Rubanowitschin keväällä 2018 ilmestyneestä Myyntikapina -kirjasta tuli menestys ja se innoitti uuden kirjan kirjoittamista. Myynti on yrityksen sydän. Digikaudella tulee paljon uusia työkaluja – niiden
Ervasti & Turunen: Pitch! Innostavan tiivistämisen taito
Pitchaus eli napakka myyntipuhe on välttämätön taito yhä kiivastahtisemmassa työelämässä. Suomalaisille kirjoitettu teos käy läpi pitchauksen ja hyvän myyntipuheen elementtejä rakenteesta käytännön vinkkeihin. Persoonallinen, luonteva
Kurvinen, Laine & Tolvanen: Henkilöbrändi – Asiantuntijasta vaikuttajaksi
Olet henkilöbrändi, halusit tai et. Kysymys on vain siitä, oletko valmis ottamaan vastuun ammatillisesta tulevaisuudestasi. Oman osaamisen näkyväksi tekeminen on mahdollisuus, jonka monet haluavat hyödyntää
Komulainen: Menesty digimarkkinoilla
Minna Komulaisen kirja johdattaa lukijansa monikanavaisen digi- ja somemarkkinoinnin maailmaan ja tarjoaa testattuja ja toimiviksi havaittuja digioppeja ja somevinkkejä. Kirjassa neuvotaan esimerkiksi, miten otamme haltuun
Rummukainen, Hakola & Hiila: Sisältömarkkinoinnin työkalut
Olemme kymmenessä vuodessa siirtyneet maailmaan, jossa digitaaliset viestintäkanavat ovat kasvaneet eksponentiaalisesti ja siinä samassa muokanneet perinpohjaisesti tapaamme sekä viestiä toisillemme että hahmottaa maailmaa. Tämä sama
Hänti: Asiakkaista ansaintaan – Asiakaskeskeinen liiketoimintamalli
Perinteiset yritys- ja tuotelähtöiset liiketoimintamallit ovat kriisissä. Globaalit yritysjätit ovat ottamassa yhä suurempaa jalansijaa markkinoilta panostamalla asiakaskeskeiseen toimintaan ja opettavat asiakkaat vaatimaan muiltakin toimijoilta vastaavaa.
Holma, Laasio ym.: Menestys syntyy asiakaskokemuksesta
Hyvä asiakaskokemus on menestyvän liiketoiminnan perusta myös B2B-bisneksessä. Strategisena valintana sekä oikein johdettuna ja toteutettuna asiakaskokemus tarjoaa erinomaisen keinon erottua kilpailijoista ja kasvaa kannattavasti. Yritysten
Rubanovitsch: Myyntikapina: Korvaako kone ihmisen myyntityössä?
Monitaitoisia myyjiä tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan, rooli vain muuttuu – yksittäisen sankarimyyjän aika on ohi. Rubanovitschin mukaan myyjän tulee olla rohkea, uuden ajan myyntikapinallinen
Ruola: Markkinoinnin uudet 4 P:tä
Markkinoinnin uudet neljä P:tä ovat: People – Purpose – Passion – Platform. Tämän kirjan ensisijainen tarkoitus on kohottaa markkinoinnin merkitys sen ansaitsemalle tasolle. Ja antaa
Koivumäki & Kortesuo: 100 faktaa myynnistä
Molemmat kirjan kirjoittajat Koivumäki & Kortesuo ovat alansa ammattilaisia, jotka jakavat tässä omat kokemuksensa yhdessä. Kirja on täynnä esimerkkejä ja hyödyllisiä vinkkejä parantaa myyntiä. Kirja
Johnson: Branding in Five and a Half Steps
Tämä Johnsonin kirja on todellinen brändikirja viisine ja puoline askelineen sisältäen lisäksi yli 900 kuvallista viestiä. Brändin merkitys on jälleen kasvussa ja hyviä brändikirjoja on alkanut
Vahtola: Intohimona brändit
Marina Vahtolan Intohimona brändit tuo vahvasti esille menestyvien brändien liiketaloudellisen merkityksen yritysjohdon ja omistajien kannalta. Kirjoittaja avaa käytännönläheisesti ja havainnollisesti parikymmentä keskeistä teemaa, jotka ratkaisevat menestyvän
Killström: Vetoa tunteisiin – Luo parempia asiakaskokemuksia ja pysyvämpiä asiakassuhteita
Tunteet määrittävät sen, mistä asiakaskokemus muistetaan. Tunteet vaikuttavat asiakkaan kokemuksiin ja käyttäytymiseen. Mutta miten luodaan asiakaskokemus, joka tuntuu hyvältä ja jättää positiivisen, pysyvän muistikuvan? Voiko
Pohjola: Brändin ilmeen johtaminen
Visuaalinen ilme määrää kaikkia niitä tapoja, joilla brändi kohtaa asiakkaansa, mutta myös tapaa, jolla ihmiset tekevät havaintoja ja liittävät nuo havainnot toisiinsa. Moderni viestintäympäristö muuttaa
Koivisto, Säynäjäkangas & Forsberg: Palvelumuotoilun bisneskirja
Kirja on tietopaketti ja matkaopas palvelumuotoilun hyödyntämiseen menestyvän liiketoiminnan kehittämisessä. Kokonaisuutta konkretisoivat kirjassa mukana olevat seitsemän erilaista palvelumuotoilu-projektia sekä kolmen yrityksen palvelumuotoilun haltuun ottamisen muutosmatkat. Erityistä
Lillberg & Mattila: Kestävä markkinointi – Ilmastonmuutosopas brändeille
Ilmastoriskien torjunta on tulevaisuutemme keskeisin haaste. Tarvitsemme ymmärrystä siitä, miten kasvamme ja luomme uutta taloudellista hyvinvointia planetaaristen rajojen sisällä. Ilmastomuutoksen edessä markkinoinnin on kysyttävä: Mitä
Apunen: Haastajasta hittipalveluksi – tuotteista ideastasi menestyjä
Antti Apusen kirja on käytännöllinen opas jokaiselle tuotteistamisen ammattilaiselle ja siinä taitojaan kehittävälle. Kirja käy läpi palvelun ja tuotteen kaupallistamisen keskeiset vaiheet askel askeleelta palvelustrategiasta törkeisiin
Kenner & Leino: #Myyntikirja -Menesty uuden ajan B2B -myynnissä
Kirja on ansiokas katsaus modernin myynnin maailmaan, jossa asiakas on entistä keskeisemmässä roolissa. Ennen myyjiltä saadut tiedot ovat yhä useammin saatavilla verkosta. Kirjoittajat ovat luoneet
Gerdt & Eskelinen: Digiajan asiakaskokemus
Digitalisaatio alleviivaa asiakaskokemuksen merkitystä, kasvattaa asiakkaiden odotuksia ja korostaa yritysten välisiä eroja. Uudet teknologiat antavat yrityksille mahdollisuuden loistaa asiakkaiden silmissä. Tähän Gerdtin & Eskelisen kirjaan
Keronen & Tanni: Sisältöstrategia – Asiakaslähtöisyydestä tulosta
Liiketoimintaympäristön murros on vaikuttanut ja vaikuttaa edelleen dramaattisesti markkinoinnin, viestinnän ja myyjän tehtäväkenttiin. Verkossa tapahtuvan markkinoinnin ja viestinnän merkitystä organisaation menestykseen ei enää voida sivuuttaa. Myös
Halonen: Vaikuttajamarkkinointi
Mitä vaikuttajamarkkinointi on ja mihin sitä voi hyödyntää? Keitä vaikuttajat ovat ja kuka olisi paras brand match? Miten vaikuttajamarkkinoinnissa kannattaa lähteä liikkeelle ja miten välttää
Mattinen: Mistä kasvua? Opas digiajan johtajalle
Tässä Mattisen kirjassa ratkotaan kasvuun liittyviä kysymyksiä ja perehdytään kasvuhakkerointiin, jonka avulla yritykset rakentavat itselleen oman, toimivan kasvukaavansa. Menetelmä ansaitsee paikkansa organisaatioissa liiketoiminnan jokaviikkoiseen kasvattamiseen.
Korpijaakko & Nuutinen: Merkkejä mainoksesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä
Viimeistään 2020-luvulla jokainen valveutunut kansalainen tarvitsee entistä parempaa brändien lukutaitoa. Brändit ovat tehneet vahvan paluun. Tämä runsaasti kuvitettu Korpijaakon ja Nuutisen tietoteos kutsuu lukijansa sukeltamaan
Launis: Kysyntämarkkinointi neljännessä teollisessa vallankumouksessa
Neljäs teollinen vallankumous on aikaansaamassa muutoksia yhteiskunnassa, ihmisten arvoissa ja käyttäytymisessä. Asiakkaat ovat valtaistuneet ja asiakaskohtaamisissa korostuvat ihmisten arvot, tunteet ja tarpeet. Tämä johtaa enenevään
Yli-Pietilä & Tani: Vuorovaikutusmyynti, digiajan ketterä myyntimenetelmä
Myyjän työ on muuttunut entistä haastavammaksi, kun maailma digitalisoituu. Asiakkaan on yhä vaikeampi johtaa liiketoimintatavoitteistaan selkeitä ratkaisutarpeita yritysten toimintakentän ja teknologian monimutkaistuessa. Tästä syystä parhaiden
Gerber & Paugh: Superconnector
Gerberin & Paughin kirja kertoo siitä, miten liikesuhteita oikein rakennetaan. Huippukontaktoija ei kysy: ”Kuinka ratkaisen tämän bisneshaasteen?” vaan kysyy: ”Kenet sellaisen ihmisen tunnen, joka voisi
Ruokolainen: Brändikäsikirja – Näin teet yritysbrändistä vetovoimaisen
Kirjassa kuvataan brändin kirkastuksen kehittämisprosessi, jolla yritys ottaa brändinsä haltuun ja tekee siitä vahvan kilpailukeinon. Prosessissa on kolme vaihetta: ensin määritellään, mitä viestitään, sitten annetaan